HTML

A festménybecsüs ajánlásával

Festmény, rézkarc, akvarell, pasztell,olajkép,tempera festmények és rajz, tusrajz alkotások értékelése. Kossuth-díj, Munkácsy-díj, érdemes művész kitüntetést kapott, kortárs alkotók munkáinak bemutatása, kiállítások, művészeti könyvek ajánlása.

Friss topikok

Linkblog

Kínai, japán, magyar rajzművészek- a tusrajz mesterei

2009.04.06. 17:48 képkereskedő

Rajz, tusrajz

 

Szintén régi rajzeszköz a tus.
Kínában már a Kr. e. első században általánosan elterjedt volt.

 
A régi századokban sokféle tust használtak a művészek vázlatok készítéséhez.
A tusrajz nagyobb biztonságot követel, komoly erőpróbája a rajzkészségnek. Nem javítható, ennél fogva vázlatszerűbbnek hat, mint a ceruzarajz.

Higított tussal lavírozott vagy úsztatott rajzot kapunk.

A japánok és a kínaiak hegyes-ecsettel rajzolták tusképeiket.
Külön érdekesség, hogy náluk az számított nagy művésznek, aki a lehető legkevesebb vonallal fejezte ki magát.

A magyar grafikusok közül Szalay Lajos volt a tus nagymestere.

Tusrajzairól számozott példányszámú szitanyomatok készültek, amelyek gyűjtemények féltve őrzött lapjai.

Borsos Miklós tus és diópác rajzai szinte pár vonallal készített alkotások voltak.

A tusrajz művészi hatását, kifejezőerejét befolyásolja a rajzeszköz is.

A tollrajz finom és pontos, vonalas karakterű. A nádtollal készült rajz széles vonalai robusztusak, az ecsetrajz lendületes, csapongó. A toll ókori eredetű, legrégibb formája a nádtoll. Lúdtollat és más madártollakat főleg a középkorban használtak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wwwfestmeny-rezkarccom.blog.hu/api/trackback/id/tr331050033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása